Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Zaanstad Beraad Zaal 4/5

donderdag 3 juli 2025

18:45 - 23:00
Locatie

Vergaderzaal 4-5

Toelichting

Tijdens de vergaderingen van het Zaanstad Beraad en de gemeenteraad worden filmopnamen gemaakt die op internet worden uitgezonden.

Uitzending

Agendapunten

  1. 0
    Geen sessie - 18:45
  2. 1

    Voorzitter: H. Kuijper
    Portefeuillehouder: H. van der Laan
    Commissiegriffier: A. Adema



    In deze presentatie licht de rekenkamer de resultaten van het rekenkameronderzoek over de Sociale WIjkteams toe.

  3. 2
    Pauze - 20:00
  4. 3

    Voorzitter: C. Davelaar
    Portefeuillehouder: H. van der Laan
    Commissiegriffier: A. Adema


    De Rekenkamer Zaanstad heeft onderzoek gedaan naar de manier waarop de gemeente haar twee rollen als opdrachtgever en partner van de Sociale Wijkteams heeft ingevuld en hoe dat de effectiviteit van de Sociale Wijkteams heeft beïnvloed. De Rekenkamer Zaanstad heeft twee deelonderzoeken uitgevoerd waarin de ervaringen van gemeente, de wijkteamorganisaties en een aantal ketenpartners in beeld zijn gebracht.
    In het onderzoek komt de Rekenkamer tot verschillende conclusies en aanbevelingen.


    Sinds 2021 is de werkafspraak dat er bij rapporten van de rekenkamer altijd een raadsvoorstel wordt toegevoegd. De standaard werkwijze is dat dit raadsvoorstel het voorstel bevat om alle aanbevelingen over te nemen. De raad kan dit desgewenst amenderen.


    In deze vergadering wordt het voorliggende raadsvoorstel inhoudelijk besproken.


    Aan het einde van de behandeling wordt geconcludeerd of de behandeling gereed is en op de stemagenda of debatagenda van de Raad kan worden geplaatst.


    Conclusie: debatagenda.


    Toezegging door de wethouder:
    Na het reces komt de Wethouder met een Raadsinformatiebrief met daarin een plan van aanpak voor het laaghangend fruit uit het rekenkameronderzoek, wat in het plan van eisen wordt opgenomen en wat op een later moment nog uitgewerkt gaat worden.

  5. 4
    Gelegenheid tot wisselen zaal - 21:00
  6. 5

    Voorzitter: A. van Nieuwamerongen
    Portefeuillehouder: G. Slegers
    Commissiegriffier: A. Adema

  7. 6
    Gelegenheid tot wisselen zaal - 21:55
  8. 7
    Geen sessie - 22:05
  9. 8
    Einde vergaderavond - 23:00