Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Zaanstad Beraad Zaal 4/5

donderdag 11 januari 2024

18:45 - 23:11
Locatie

Vergaderzaal 4-5

Toelichting

Tijdens de vergaderingen van het Zaanstad Beraad en de gemeenteraad worden filmopnamen gemaakt die op internet worden uitgezonden.

Uitzending

Agendapunten

  1. 1
    Geen sessie - 18:45
  2. 2

    Voorzitter: M. Visser
    Portefeuillehouders: N. Groothuismink & J. Hamming
    Commissiegriffier: A. Maaskant
    Uit het kernverhaal:
    Vanaf juli 2021 is de nieuwe Alcoholwet in gegaan. Deze wet komt in de plaats van de Dranken Horecawet (DHW). De gemeente heeft daarnaast in 2021 een lokaal Preventie Akkoord gesloten met lokale en regionale partners. Daarmee is het nu een goede tijd om de werkwijze Alcohol (uit 2019) om te zetten in een Preventie- en handhavingsplan alcohol 2023- 2026.


    Preventie
    De GGD Zaanstreek-Waterland, de stichting Brijder Verslavingszorg en de Sociale Wijkteams zijn drie voorbeelden van organisaties in Zaanstad, die zich inzetten voor alcoholpreventie. De GGD gebruikt de bestaande contactmomenten met ouders en kinderen om aandacht te besteden aan alcoholgebruik door kinderen. De stichting Brijder richt zich op jongeren, met activiteiten als spreekuren op scholen en voorlichting tijdens uitgaansnachten. De sociale wijkteams speken inwoners aan en organiseren activiteiten rondom het onderwerp.


    Handhaving
    De gemeente draagt zorg voor de handhaving van Alcoholwet. De inspecteurs toezichthouders controleren regelmatig onder andere slijterijen, supermarkten, horeca en evenementen.


    Preventie- en handhavingsplan Alcohol
    Met dit Preventie- en handhavingsplan Alcohol richten we ons op jongeren tot 18 jaar, hun ouders/opvoeders, begeleiders binnen de sportverenigingen, jongerenwerkers en verkopers van alcohol.


    Procesverloop vergadering:
    In deze vergadering wordt het voorliggende raadsvoorstel inhoudelijk besproken.
    Aan het einde van de behandeling wordt geconcludeerd of de behandeling gereed is en op de stemagenda of debatagenda van de Raad kan worden geplaatst.


    Toezeggingen:

    1. Portefeuillehouder Groothuismink zegt toe dat het college de raad informeert hoe de samenhang tussen het preventie- en handhavingsplan Alcohol en ander gezondheidsbeleid geborgd kan worden.
    2. Portefeuillehouder Groothuismink zegt toe met de burgemeester te overleggen of en hoe actuele cijfers over alcoholgebruik/-preventie aan de raad kunnen worden gezonden (= gezondheidsmonitor). In dit overleg bespreekt de portefeuillehouder ook of en hoe deze cijfers als bijlage bij het preventie- en handhavingsplan Alcohol worden gevoegd dat nu bij de raad voorligt ter besluitvorming.
    3. Portefeuillehouder Groothuismink zegt toe schriftelijk terug te komen op de vraag van dhr. Lopes over de gevolgen van het preventie- en handhavingsplan Alcohol voor proeverijen in bijvoorbeeld een slijterij.


    ++
    ++
    Conclusie van de voorzitter:
    De voorzitter concludeert dat dit raadsvoorstel wordt geagendeerd op de debatagenda van de raadsvergadering op 1 februari 2024.

    00:17:54 - 00:18:54 - Visser, M
    00:18:55 - 00:20:14 - Cornelisse, N
    00:20:15 - 00:20:17 - Visser, M
    00:20:18 - 00:22:02 - Keijser, J.C.
    00:22:03 - 00:22:08 - Visser, M
    00:22:09 - 00:24:39 - Köseoglu-Kiliç, E.
    00:24:40 - 00:24:45 - Visser, M
    00:24:46 - 00:25:47 - Kranenburg, P
    00:25:48 - 00:25:51 - Visser, M
    00:25:52 - 00:27:15 - Lopes, F
    00:27:16 - 00:27:18 - Visser, M
    00:27:19 - 00:29:01 - Kuijper, H.E.
    00:29:02 - 00:29:08 - Visser, M
    00:29:09 - 00:31:08 - Pijl
    00:31:09 - 00:31:12 - Visser, M
    00:31:13 - 00:32:58 - Pieterson, S
    00:32:59 - 00:33:04 - Visser, M
    00:33:05 - 00:35:26 - Veurink, H
    00:35:27 - 00:35:30 - Visser, M
    00:35:31 - 00:36:44 - G. van Zanen
    00:36:45 - 00:36:48 - Visser, M
    00:36:49 - 00:37:40 - R. Gichuki
    00:37:41 - 00:37:43 - Visser, M
    00:37:44 - 00:37:51 - J. van der Sluis
    00:37:52 - 00:38:01 - Visser, M
    00:38:02 - 00:44:27 - Groothuismink, N
    00:44:28 - 00:44:53 - Lopes, F
    00:44:54 - 00:45:19 - Ambtelijke Ondersteuning
    00:45:20 - 00:45:33 - Visser, M
    00:45:34 - 00:45:51 - Groothuismink, N
    00:45:52 - 00:46:11 - Visser, M
    00:46:12 - 00:46:37 - Cornelisse, N
    00:46:38 - 00:51:42 - Groothuismink, N
    00:51:43 - 00:52:02 - Ambtelijke Ondersteuning
    00:52:03 - 00:53:07 - Groothuismink, N
    00:53:08 - 00:53:21 - Visser, M
    00:53:22 - 00:54:02 - Lopes, F
    00:54:03 - 00:54:05 - Visser, M
    00:54:06 - 00:54:25 - Keijser, J.C.
    00:54:26 - 00:54:28 - Visser, M
    00:54:29 - 00:54:38 - Groothuismink, N
    00:54:39 - 00:54:41 - Visser, M
    00:54:42 - 00:55:02 - Keijser, J.C.
    00:55:03 - 00:55:04 - Visser, M
    00:55:05 - 00:55:38 - Groothuismink, N
    00:55:39 - 00:56:00 - Keijser, J.C.
    00:56:01 - 00:56:04 - Visser, M
    00:56:05 - 00:57:32 - Köseoglu-Kiliç, E.
    00:57:33 - 00:57:55 - Visser, M
    00:57:56 - 00:59:12 - Cornelisse, N
    00:59:13 - 00:59:15 - Visser, M
    00:59:16 - 01:00:14 - Pijl
    01:00:15 - 01:00:22 - Visser, M
    01:00:23 - 01:01:04 - Groothuismink, N
    01:01:05 - 01:01:45 - Ambtelijke Ondersteuning
    01:01:46 - 01:02:32 - Groothuismink, N
    01:02:33 - 01:02:35 - Visser, M
    01:02:36 - 01:03:13 - Veurink, H
    01:03:14 - 01:03:45 - Groothuismink, N
    01:03:46 - 01:03:51 - Visser, M
    01:03:52 - 01:04:46 - Kuijper, H.E.
    01:04:47 - 01:04:49 - Visser, M
    01:04:50 - 01:04:55 - Köseoglu-Kiliç, E.
    01:04:56 - 01:04:58 - Visser, M
    01:04:59 - 01:05:20 - Pieterson, S
    01:05:21 - 01:05:26 - Visser, M
    01:05:27 - 01:06:57 - Groothuismink, N
    01:06:58 - 01:07:05 - Visser, M
    01:07:06 - 01:07:24 - Pieterson, S
    01:07:25 - 01:07:26 - Visser, M
    01:07:27 - 01:08:18 - Kranenburg, P
    01:08:19 - 01:09:18 - Groothuismink, N
    01:09:19 - 01:10:15 - Visser, M
    01:10:16 - 01:10:32 - Kuijper, H.E.
    01:10:33 - 01:10:34 - Visser, M
    01:10:35 - 01:10:52 - Lopes, F
    01:10:53 - 01:11:00 - Visser, M
  3. 3

    01:27:19 - 01:28:29 - Pijl
  4. 4

    Voorzitter: H. Pijl
    Portefeuillehouder: S. Onclin
    Commissiegriffier: A. Maaskant
    Uit het kernverhaal:
    De hoge inflatie en stijgende energieprijzen in 2022 en 2023 hebben een forse impact op de samenleving, zowel inwoners als ondernemers worden getroffen. De raad heeft in totaal € 2 miljoen beschikbaar gesteld om gevolgen hiervan bij kleine ondernemers, maatschappelijke instellingen, verenigingen en inwoners ietwat te verzachten. We noemen dit de inflatiereserve. Voor de heldere en transparante verdeling van de inflatiereserve heeft de Raad op 22 december 2022 het afwegingskader inflatiereserve vastgesteld en ingestemd met het beschikbaar stellen van € 1,2 miljoen voor maatregelen op korte termijn. Dit besluit gaat over een voorstel voor een deel van de nog resterende € 0,8 mln en geeft tevens een beeld van de voortgang van de besteding van de € 1,2 mln.


    Procesverloop vergadering:
    In deze vergadering wordt het voorliggende raadsvoorstel inhoudelijk besproken.
    Aan het einde van de behandeling wordt geconcludeerd of de behandeling gereed is en op de stemagenda of debatagenda van de Raad kan worden geplaatst.


    Conclusie van de voorzitter:
    De voorzitter concludeert dat dit raadsvoorstel wordt geagendeerd op de stemagenda van de raadsvergadering op 1 februari 2024.

    01:28:30 - 01:29:45 - Velden, van der P.J.
    01:29:46 - 01:29:49 - Pijl
    01:29:50 - 01:31:02 - Lopes, F
    01:31:03 - 01:31:06 - Pijl
    01:31:07 - 01:32:06 - N. Stroo
    01:32:07 - 01:32:10 - Pijl
    01:32:11 - 01:33:51 - Cornelisse, N
    01:33:52 - 01:33:56 - Pijl
    01:33:57 - 01:34:55 - H. Stokebrand
    01:34:56 - 01:35:03 - Pijl
    01:35:04 - 01:35:43 - Kerkhoven, J.
    01:35:44 - 01:35:48 - Pijl
    01:35:49 - 01:37:24 - Haan
    01:37:25 - 01:37:29 - Pijl
    01:37:30 - 01:38:54 - Mattens, M.A.
    01:38:55 - 01:39:00 - Pijl
    01:39:01 - 01:39:13 - De Groot, A
    01:39:14 - 01:39:20 - Pijl
    01:39:21 - 01:40:11 - Sahin
    01:40:12 - 01:40:16 - Pijl
    01:40:17 - 01:41:18 - Bemmelen
    01:41:19 - 01:41:25 - Pijl
    01:41:26 - 01:41:39 - Oppenhuizen
    01:41:40 - 01:41:44 - Pijl
    01:41:45 - 01:42:31 - P. Klos
    01:42:32 - 01:42:44 - Pijl
    01:42:45 - 01:47:15 - Onclin, S.
    01:47:16 - 01:47:28 - Pijl
    01:47:29 - 01:47:38 - Lopes, F
    01:47:39 - 01:47:42 - Onclin, S.
    01:47:43 - 01:47:45 - Pijl
    01:47:46 - 01:50:38 - Onclin, S.
    01:50:39 - 01:50:50 - Pijl
    01:50:51 - 01:51:10 - Cornelisse, N
    01:51:11 - 01:51:13 - Pijl
    01:51:14 - 01:51:42 - P. Klos
    01:51:43 - 01:52:12 - Onclin, S.
    01:52:13 - 01:52:15 - Pijl
    01:52:16 - 01:52:48 - Mattens, M.A.
    01:52:49 - 01:52:50 - Pijl
    01:52:51 - 01:53:29 - Onclin, S.
    01:53:30 - 01:53:38 - Pijl
    01:53:39 - 01:55:52 - Haan
    01:55:53 - 01:56:00 - Pijl
    01:56:01 - 01:57:16 - Onclin, S.
    01:57:17 - 01:57:46 - Pijl
    01:57:47 - 01:58:07 - Velden, van der P.J.
    01:58:08 - 01:58:38 - Pijl
  5. 5
    Gelegenheid tot wisselen bijeenkomst - 21:15
  6. 6

    Voorzitter: M. Schuttevaer
    Portefeuillehouder: H. van der Laan
    Commissiegriffier: A. Maaskant
    Uit het kernverhaal:
    Met de vaststelling van het bestemmingsplan Jaspersstraat wordt een goede stap gezet bij de herontwikkeling van deze locatie en daarmee een belangrijke invulling gegeven aan het realiseren van de doelstellingen van het Pact Poelenburg Peldersveld. Op 14 november 2019 is het Pact voor Poelenburg Peldersveld vastgesteld door de Raad. Eén van de ambities daaruit is om de kwaliteit en energieprestatie van de woningvoorraad te verbeteren en een meer gedifferentieerd woningaanbod te realiseren. De gemeente Zaanstad en woningstichting Rochdale (hierna Rochdale) zijn al geruime tijd met elkaar in gesprek hoe om te gaan met de, in slechte staat verkerende, flat op deze locatie. Deze gesprekken hebben geresulteerd in een samenwerkingsovereenkomst die 28 oktober 2021 is vastgesteld. De afspraken betreffen de sloop van de bestaande (117) sociale huurwoningen en nieuwbouw van maximaal 320 woningen met een gedifferentieerd programma (sociale huur, middensegment huur en koopwoningen), diverse maatschappelijke functies in de vorm van het Huis van de Wijk en commerciële ruimten. De woningen worden volgens de nieuwe milieunormen gerealiseerd en leveren daarbij een veel betere energieprestatie dan de huidige woningen. De woontoren in de zuidwesthoek van het plangebied blijft staan en ingepast in het plan. Om ervoor te zorgen dat de toekomstige nieuwbouw klimaatbestendig is, is er een klimaatstresstest uitgevoerd. De bevindingen zijn verwerkt in het plan. Een andere belangrijke ambitie van het Pact is het vergroten van de woningdifferentiatie in Poelenburg en Peldersveld. Om deze reden wordt met dit project geen 30% maar 10% sociale huur teruggebouwd. Over de compensatie van het aantal sociale huurwoningen zijn afspraken gemaakt.


    Met de sloop en vervangende nieuwbouw willen de gemeente en Rochdale de volgende doelstellingen realiseren: • Doorstromen in de wijk mogelijk maken en aantrekken nieuwe doelgroepen; • Een ruimtelijk project met impact neerzetten waar de buurt trots op is; • Het maken van een vliegende start met het realiseren van de ambities uit het Pact; • Het bieden van een nieuwe plek voor het buurthuis Poelenburcht, voor een nieuwe bibliotheek, en het uit te breiden tot een Huis van de Wijk met (kantoor)ruimten voor maatschappelijke voorzieningen zoals het sociaal wijkteam, Centrum Jong en het jeugdteam. • Te kiezen voor aansprekende architectuur die aansluit op de wensen van de doelgroep en die anders is (nieuw optimisme), maar ook herkenbaar is (verbinding met de ruimtelijke structuur van de buurt) voor de buurt.


    In de eerder genoemde Samenwerkingsovereenkomst zijn Rochdale en de gemeente Zaanstad overeengekomen om samen een marktpartij te selecteren voor de verkoop van de grond en voor het realiseren van de nieuwbouw. Het bestemmingsplan biedt het ruimtelijk fysieke kader voor het nieuwbouwplan.


    De ambitie is om met de herontwikkeling van deze locatie een kwalitatieve impuls aan het gebied mee te geven. Hiertoe is een beeldkwaliteitsplan (hierna BKP) opgesteld, dat te zijner tijd als uitgangspunt dient voor de ontwerpen van de gebouwen, en als toetsingskader dient voor de Welstandscommissie bij het beoordelen van de plannen. Met de vaststelling van het bestemmingsplan zal het ontwerp beeldkwaliteitsplan ter visie worden gelegd. In de eerste helft van 2024 kan het BKP aan de raad ter vaststelling worden.


    Om de toekomstbestendigheid van het plan zoveel als mogelijk vorm te geven, zal de geselecteerde marktpartij een mobiliteitsplan moeten aanleveren. In het mobiliteitsplan zal de vorm van de gekozen maatwerkoplossingen voor parkeren moeten worden uitgewerkt, met het daarbij behorende mobiliteitsconcept, zoals gedeeld autobezit, het gebruik van openbaar vervoerd en dergelijke. Uitgangspunt hierbij is dat in afwijking van de Uitvoeringsnota Parkeren Zaanstad 2016 voor alle nieuwe woningen de minimum parkeernorm, zoals opgenomen in de CROW richtlijnen, wordt gehanteerd. Daarnaast heeft er, in afwijking van het ontwerpbestemmingsplan, een aanpassing van het te bebouwen oppervlak plaatsgevonden. Deze aanpassing heeft te maken met de aanwezigheid van waardevolle bomen in het plangebied. Omdat de oorspronkelijke hoeveelheid woningen (320 woningen) niet in gevaar komt, kan de aanpassing van het bebouwingsvlak zonder onoverkomelijke gevolgen aangepast worden, waardoor een groot deel van de volwassen bomen bewaard blijven.


    Procesverloop vergadering:
    In deze vergadering wordt het voorliggende raadsvoorstel inhoudelijk besproken.
    Aan het einde van de behandeling wordt geconcludeerd of de behandeling gereed is en op de stemagenda of debatagenda van de Raad kan worden geplaatst.


    Toezegging:


    Portefeuillehouder Van der Laan benoemt dat voor het bestemmingsplan Jaspersstraat er bomen weg moeten worden gehaald om het project te kunnen voltooien. De portefeuillehouder zegt toe alle mogelijkheden te zoeken om de bomen binnen het bestemmingsplan Jaspersstraat niet verloren te laten gaan.


    Conclusie van de voorzitter:
    De voorzitter concludeert dat dit raadsvoorstel wordt geagendeerd op de debatagenda van de raadsvergadering op 1 februari 2024.

    02:32:45 - 02:34:02 - Schuttevaer, M.A.
    02:34:03 - 02:35:53 - M.J. Barends
    02:35:54 - 02:35:55 - Schuttevaer, M.A.
    02:35:56 - 02:38:19 - Mattens, M.A.
    02:38:20 - 02:38:21 - Schuttevaer, M.A.
    02:38:22 - 02:39:09 - Bemmelen
    02:39:10 - 02:40:37 - Rienstra, T.J.
    02:40:38 - 02:40:40 - Schuttevaer, M.A.
    02:40:41 - 02:41:47 - Kingma, M
    02:41:48 - 02:41:49 - Schuttevaer, M.A.
    02:41:50 - 02:42:16 - N. Vink
    02:42:17 - 02:42:19 - Schuttevaer, M.A.
    02:42:20 - 02:44:28 - Visser, M
    02:44:29 - 02:44:30 - Schuttevaer, M.A.
    02:44:31 - 02:45:39 - Rot, J.E.
    02:45:40 - 02:45:42 - Schuttevaer, M.A.
    02:45:43 - 02:46:52 - Sahin
    02:46:53 - 02:46:55 - Schuttevaer, M.A.
    02:46:56 - 02:49:05 - De Groot, A
    02:49:06 - 02:49:07 - Schuttevaer, M.A.
    02:49:08 - 02:50:50 - D.G. van Marlen
    02:50:51 - 02:51:31 - Pijl
    02:51:32 - 02:51:39 - Schuttevaer, M.A.
    02:51:40 - 02:59:33 - Laan, H. van der
    02:59:34 - 03:00:10 - Visser, M
    03:00:11 - 03:00:17 - Laan, H. van der
    03:00:18 - 03:00:40 - Ambtelijke Ondersteuning
    03:00:41 - 03:04:52 - Laan, H. van der
    03:04:53 - 03:04:59 - Schuttevaer, M.A.
    03:05:00 - 03:05:56 - M.J. Barends
    03:05:57 - 03:05:58 - Schuttevaer, M.A.
    03:05:59 - 03:08:12 - Rienstra, T.J.
    03:08:13 - 03:08:23 - Schuttevaer, M.A.
    03:08:24 - 03:09:41 - Laan, H. van der
    03:09:42 - 03:10:04 - Rienstra, T.J.
    03:10:05 - 03:10:53 - Laan, H. van der
    03:10:54 - 03:11:01 - Schuttevaer, M.A.
    03:11:02 - 03:12:04 - Ambtelijke Ondersteuning
    03:12:05 - 03:12:15 - Schuttevaer, M.A.
    03:12:16 - 03:12:57 - De Groot, A
    03:12:58 - 03:14:43 - Sahin
    03:14:44 - 03:14:48 - Schuttevaer, M.A.
    03:14:49 - 03:16:17 - Mattens, M.A.
    03:16:18 - 03:16:29 - Schuttevaer, M.A.
    03:16:30 - 03:17:12 - Visser, M
    03:17:13 - 03:17:16 - Schuttevaer, M.A.
    03:17:17 - 03:17:35 - Laan, H. van der
    03:17:36 - 03:17:59 - De Groot, A
    03:18:00 - 03:19:12 - Laan, H. van der
    03:19:13 - 03:19:48 - Ambtelijke Ondersteuning
    03:19:49 - 03:20:21 - Schuttevaer, M.A.
  7. 7
    Gelegenheid tot wisselen bijeenkomst - 22:15
  8. 8

    Voorzitter: T. Rienstra
    Portefeuillehouder: H. van der Laan
    Commissiegriffier: A. Maaskant
    Uit het kernverhaal:
    Er is een aanzienlijk tekort aan geschikte sociale huurwoningen in Zaanstad en de regio. De woningnood is hoog in Zaanstad. Het realiseren van flexwonen is een manier om relatief snel woningen te realiseren. De gemeente heeft in 2022 een intentieovereenkomst gesloten met de woningbouw corporaties Parteon, Rochdale en ZVH om zo spoedig mogelijk het aantal modulaire woningen in de gemeente op kwalitatieve wijze te vergroten. De afgesproken concrete doelstelling is 750 flexwoningen in vijf jaar te realiseren. De afgelopen maanden is met woningcorporatie Rochdale onderzocht welke mogelijkheden en voorwaarden er zijn om te komen tot de ontwikkeling van circa 170 tijdelijke sociale huurwoningen (‘flexwoningen’) in het Sportpark Poelenburg. Over de ruimtelijke en financiële uitgangspunten heeft de gemeente overeenstemming bereikt met het Rijk (aantal woningen, doelgroepen, inzet subsidies) en de woningcorporatie Rochdale (locatie, huurprijs van de grond). De gemeente is als grondeigenaar verantwoordelijk om de grond bouw- en woonrijp te maken (en draagt hiervan de kosten) en kan de grond voor de woningen vervolgens tijdelijk verhuren aan Rochdale. Rochdale is verantwoordelijk voor de realisatie en exploitatie van de flexwoningen. Deze flexwoningen worden voor 15 jaar gerealiseerd en gaan plek bieden aan (Zaanse) starters. Zaankanters die met spoed een woning zoeken zoals bij een scheiding en statushouders. Driekwart van de woningen is bedoeld voor (Zaanse) starters en jongeren. Naar verwachting heeft de gemeente de grond in 2024 bouwrijp gemaakt waarna Rochdale de bouw in 2025 kan starten.


    De financiële onderbouwing voor het project is de uitgewerkte businesscase flexwoningen Sportpark Poelenburg. Het verwachte saldo van kosten en opbrengsten is kostenneutraal (€ 0). Door de (gedeeltelijke) inzet van de ontvangen rijkssubsidies kan de gemeente een lagere grondhuur vragen aan de corporatie waarmee de flexwoningen mede mogelijk worden gemaakt.


    Procesverloop vergadering:
    In deze vergadering wordt het voorliggende raadsvoorstel inhoudelijk besproken.
    Aan het einde van de behandeling wordt geconcludeerd of de behandeling gereed is en op de stemagenda of debatagenda van de Raad kan worden geplaatst.


    Conclusie van de voorzitter:
    De voorzitter concludeert dat dit raadsvoorstel wordt geagendeerd op de stemagenda van de raadsvergadering op 1 februari 2024.

    03:28:00 - 03:29:20 - Rienstra, T.J.
    03:29:21 - 03:29:54 - R. Zwart
    03:29:55 - 03:30:07 - Rienstra, T.J.
    03:30:08 - 03:31:15 - Köseoglu-Kiliç, E.
    03:31:16 - 03:31:21 - Rienstra, T.J.
    03:31:22 - 03:32:42 - Kranenburg, P
    03:32:43 - 03:33:09 - Sahin
    03:33:10 - 03:33:14 - Rienstra, T.J.
    03:33:15 - 03:34:19 - De Groot, A
    03:34:20 - 03:34:23 - Rienstra, T.J.
    03:34:24 - 03:35:50 - D.G. van Marlen
    03:35:51 - 03:35:53 - Rienstra, T.J.
    03:35:54 - 03:37:07 - Pijl
    03:37:08 - 03:37:15 - Rienstra, T.J.
    03:37:16 - 03:38:30 - N. Vink
    03:38:31 - 03:38:36 - Rienstra, T.J.
    03:38:37 - 03:39:23 - Kingma, M
    03:39:24 - 03:39:31 - Rienstra, T.J.
    03:39:32 - 03:40:51 - Lopes, F
    03:40:52 - 03:40:54 - Rienstra, T.J.
    03:40:55 - 03:41:57 - Bemmelen
    03:41:58 - 03:42:01 - Rienstra, T.J.
    03:42:02 - 03:44:03 - Mattens, M.A.
    03:44:04 - 03:44:08 - Rienstra, T.J.
    03:44:09 - 03:47:20 - M.J. Barends
    03:47:21 - 03:47:27 - Rienstra, T.J.
    03:47:28 - 03:58:22 - Laan, H. van der
    03:58:23 - 03:58:51 - Ambtelijke Ondersteuning
    03:58:52 - 04:02:44 - Laan, H. van der
    04:02:45 - 04:02:57 - Rienstra, T.J.
    04:02:58 - 04:03:16 - Mattens, M.A.
    04:03:17 - 04:04:05 - Ambtelijke Ondersteuning
    04:04:06 - 04:04:07 - Rienstra, T.J.
    04:04:08 - 04:04:37 - Pijl
    04:04:38 - 04:05:55 - Laan, H. van der
    04:05:56 - 04:06:04 - Rienstra, T.J.
    04:06:05 - 04:06:36 - Kranenburg, P
    04:06:37 - 04:07:07 - Ambtelijke Ondersteuning
    04:07:08 - 04:07:10 - Rienstra, T.J.
    04:07:11 - 04:08:27 - Köseoglu-Kiliç, E.
    04:08:28 - 04:08:39 - Rienstra, T.J.
    04:08:40 - 04:09:08 - Kingma, M
    04:09:09 - 04:09:10 - Rienstra, T.J.
    04:09:11 - 04:09:28 - Ambtelijke Ondersteuning
    04:09:29 - 04:09:37 - Kingma, M
    04:09:38 - 04:09:44 - Ambtelijke Ondersteuning
    04:09:45 - 04:09:47 - Rienstra, T.J.
    04:09:48 - 04:10:10 - Laan, H. van der
    04:10:11 - 04:11:13 - Lopes, F
    04:11:14 - 04:11:17 - Rienstra, T.J.
    04:11:18 - 04:13:07 - Laan, H. van der
    04:13:08 - 04:14:03 - Rienstra, T.J.
  9. 9
    Einde vergaderavond - 23:10